First day at work

Gud så trött jag är. 11 timmar sömn på 3 dygn.
 
Igår när man anlände och hade lämnat sina väskor mötte jag upp en av mina två vänner som jag har här. Gick runt i ett par timmar i denna oerhört vackra stad i DÖDSVÄRME. Jag började undra om jag hade hamnat i Afrika istället för Skottland. Drog hem, bytte om och lyckades sedan efter många om och men lokalisera min andra vän här. Vi drog till en bar för att kolla på Brasilien - Mexico. Skulle dricka lite vin också. Lite. Det går aldrig. Här finns det godaste vin jag någonsin druckit. Det hade jag aldrig trott. Man kan även välja small eller large, hur bra? Sedan väntade den otroliga vandringen hemåt. Jag bor inte så centralt som jag trodde nämligen. 
 
Vaknade imorse och var helt förstörd. Kan inte bussarna ännu så jag tänkte att en promenad till jobbet kan väl inte ta död på en. En cola light, en flaska vatten, ett okänt antal cigg och lite mer än en timme senare anlände jag.
 
Fick utbildning hela dagen tillsammans med en supertrevlig fransman som också började jobba idag. Jobbet verkar jävligt simpelt för en datorfreak som mig så kommer nog trivas. Alla verkade så himla glada och trevliga. Får ju en svensk att framstå som antikrist liksom. Varför har man inte flyttat tidigare? Känns redan som att jag äntligen, för första gången i mitt liv, hittat hem.
 
Efter jobbet handlade jag lite nödvändiga saker, promenerade i solen och försökte laga mat men jag förstod mig inte på spisen. Nu har dock min italienska roomie visat mig. Maten i affärerna är dock väldigt udda så det blir som att lära sig att laga mat på nytt.
 
Kom precis in efter att min vän har kört mig runt i fina fina Edinburgh i två timmar. Kedjerökt och ätit en jävligt god glass och bara haft det så jävla trevligt.
 
Imorgon väntar ännu en dag på jobbet och sedan blir det att gå till en pub för att kolla på när England förhoppningsvis förlorar (man måste hata england här, tar seden som den kommer.)
 
Så jävla glad. Har inte hunnit ta några bilder än då en iphone inte kan göra stället rättvisa. Ska ladda systemkameran och ge mig ut på ett helvetes brutalt utforskningsmission. Tror dock solen måste lugna sig för annars går det inte. Luftfuktigheten är insane. Dock jävligt bra för mitt annars platta hår. Beachfrillan rockar man ju alldeles utmärkt.
 
Fått en hejdlös massa beröm för min engelska som just nu är lite ringrostig då man inte snackat det på ca 6 månader. Flytande inom kort när man slutar vara så jävla blyg. Svär gör jag dock på svenska och det är uppskattat för alla vill lära sig :D
 
Well, that's all for now.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0