Jag älskar mitt nya hem.

Så har ännu en helg passerat i denna fantastiska stad. Varför har jag inte flyttat hit tidigare? Alla människor man träffar på är så extremt trevliga, hjälpsamma, roliga och snälla.
 
I fredags bjöd jag en vän på tacos och drack vin. Sedan drog vi vidare till en förfest för att sedan hamna på ett house party. Där träffade man otroligt nog på folk från jobbet. Edinburgh är mindre än vad man tror. Kröp hem i gryningen. Eller ah, vi turades om att bära varandra och hade lövkrig. Vuxet. Sov ca 4 timmar. Gick ut på promenad i det fina vädret. Käkade middag på pizza hut och började dricka vin igen. Gick hem, bytte om och sedan åkte jag hem till mina vänners lägenhet och började festa igen. Runt 00 tog vi en taxi till Bongo club och dansade loss i 3 timmar.
 
Hoppade därefter in i en taxi igen för efterfest som bestod av vin och Harry potter. Vaknade mer döda än levande och kollade på Sagan om ringen (jag blir kallad the swedish hobbit här för övrigt, jag kommer tydligen från swedenshire och inte sverige). Drog till affären och sedan lagade vi fajitas och såg på tv. Kvällen avslutades med The Conjuring. Kom äntligen hem 23:30 och då hade jag varit hemma 4 timmar på hela helgen. Intensivt med andra ord!
 
Idag har jag haft min första test-assesment på jobbet. Man måste ha över 90% och jag hade 95% :) Imorgon ska jag kolla på ett annat boende. Dock inte så pepp på att hyra ett rum men omöjligt att få tag på en etta när festivalen närmar sig. Sen på onsdag ska jag följa med Steven och se golf för första gången i mitt liv. På torsdag blir det bio med några kollegor från jobbet och sen får man se vad helg nummer tre har att erbjuda.
 
Having a great time!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0